X
تبلیغات
وبلاگ خودرو - قیمت های به روز شده و اخبار خودرو

!!!!!Agha in WebLog Ta'TiLe

Ya injuri bgam k Fk NaKonaM Dg B rooZesh KoNaM,

!! Az CmaToONam MaMnuN

 !...MoVafagh BashiD

نوشته شده توسط پدرام.ق در شنبه 1390/02/24 ساعت 8 قبل از ظهر | لینک ثابت |

قیمت روز خودرو های تولید داخل کشور و خودرو های وارداتی در ادامه ی مطلب


ادامه مطلب
نوشته شده توسط پدرام.ق در یکشنبه 1389/03/16 ساعت 2 قبل از ظهر | لینک ثابت |

روابط عمومی ایران خودرو - ایران خودرو با همکاری پژو فرانسه محصول جدیدی به نام خودروی 206 پلاس را که روی پلت‌فرم 206 و با ظاهری شبیه خودروی 207 در فرانسه طراحی شده است، در ایران تولید و به بازار عرضه می‌کند.

میرجواد سلیمانی قائم مقام مدیر عامل ایران خودرودرمحصول و کیفیت با بیان این مطلب گفت‌: ایران خودرو با شرکت پژو برای تولید این محصول در ایران به توافق نهایی دست یافته است. وی افزود: محصول T 31 از طریق به‌روز آوری استایل خودروی 206 هاچ بک و با اعمال تغییراتی در چراغ های جلو و عقب‌، سپرهای جلو و عقب و جلو‌، داشبورد و تریم داخلی تعریف شده است. قائم مقام مدیر عامل ایران خودرو در محصول و کیفیت ادامه داد‌: این محصول با نامی‌جدید نظیر 207i برای پاسخگویی به بخشی از تقاضای بازار خودرو کشور عرضه خواهد شد. سلیمانی تاکید کرد: جهت دست یابی به سریعترین زمان ممکن برای عرضه خودرو به بازار و کمترین حجم سرمایه گذاری، شروع تولید این محصول به صورت CKD برای قطعات جدید و تغییر یافته خواهد بود.

نوشته شده توسط پدرام.ق در سه شنبه 1388/08/05 ساعت 4 بعد از ظهر | لینک ثابت
 قیمت روز خودرو ها در سال 88

                                               ادامه مطلب. . .          

            


ادامه مطلب
نوشته شده توسط پدرام.ق در شنبه 1388/01/22 ساعت 3 بعد از ظهر | لینک ثابت |
          Main Image

                                                                                                               در ادامه مطلب . . .


ادامه مطلب
نوشته شده توسط پدرام.ق در پنجشنبه 1388/01/20 ساعت 12 بعد از ظهر | لینک ثابت
دقیق ترین و به روز ترین قیمت خودرو در ادامه مطلب

                           


ادامه مطلب
نوشته شده توسط پدرام.ق در چهارشنبه 1387/11/16 ساعت 0 قبل از ظهر | لینک ثابت |
*طراحی و ساخت‌ نوع جدید کلاچ‌ و ترمز

*مبتکر بیرجندی موتور باری ساخت

*احتمال همکاری دایملر ،بی.ام.و و پژو

*آزمایش خودروی پیل سوختی تویوت

*رولز رویس و کوپه جدی

*طرح ال 90 از اول دچار اشکال بود

*گام های موفقیت آمیز ایران خودرو برای طراحی خودروی اسلامی

*تویوتا و افتخاری دیگر

*خط تولید مزدا در چین افتتاح شد

*از نیمه شهریور مشکل شماره گذاری شرکت زاگرس خودرو حل شد

*پاژن دوگانه سوز به بازار می‌آید

*"پا"ی هیوندای در هندوستان

*نمره منفی پاژن V6 بازهم کاهش می یابد

*همکاری تویوتا و ایسوزا برای تولید موتور

*کلنگ زنی کارخانه چری در آینده نزدیک

*چین در سال 2007 پانصد هزار دستگاه خودرو صادر می کن

*چری و هدف بزرگ سال 2010

*PSA در اندیشه توسعه در ترکه

*رنو بازنده بزرگ؟!

<<ادامه مطلب>>


ادامه مطلب
نوشته شده توسط پدرام.ق در شنبه 1386/07/14 ساعت 4 بعد از ظهر | لینک ثابت |
                             آخرین قیمت خودرو ها داخلی 


ادامه مطلب
نوشته شده توسط پدرام.ق در پنجشنبه 1386/06/29 ساعت 2 قبل از ظهر | لینک ثابت

پروتون، پرمصرف‌ترین خودرو پس از پیكان:    

پس از پیكان برخی از خودروهای تولیدی شركتهای زاگرس خودرو، ایران خودرو و سایپا بیشترین مصرف سوخت را دارند.
به گزارش خبرگزاری فارس، در حال حاضر پیكان در هر 100 كیلومتر در چرخه برون شهری، 61/9 لیتر مصرف سوخت دارد كه بر اساس آزمایشهای انجام شده توسط موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی، سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت و سازمان حفاظت محیط زیست بیشترین مصرف سوخت را دارد.
بنابراین گزارش، پس از پیكان خودروهای پروتون ‌هاچ بك و سدان تولیدی شركت زاگرس خودرو، پژو 405 تولیدی ایران خودرو، زانتیا مدل 2000 تولیدی شركت سایپا به ترتیب با 18/7 لیتر، 72/7 لیتر، 65/7 لیتر و 33/7 لیتر در هر 100 كیلومتر بیشترین مصرف سوخت در چرخه برون شهری را دارند.
پس از این خودروها، زانتیا مدل 1800 با 33/6 لیتر، پژو پارس
ELX
با 1/6 لیتر، سمند و پژو پارس هركدام با 57/6 و 75/6 لیتر در هر 100 كیلومتر بیشترین میزان مصرف سوخت را دارند.
بر اساس این گزارش، خودروی ورنا تولیدی شركت خودروسازی كرمان كه تحت لیسانس شركت هیوندای كره جنوبی در داخل به فروش می‌رسد، در بین خودروهای تحت آزمایش، با مصرف 27/5 لتر در هر 100 كیلومتر كمترین میزان مصرف سوخت را دارد و پس از ورنا، پراید انژكتوری تولیدی سایپا با 37/5 لیتر در هر 100 كیلومتر كمترین مصرف سوخت را دارد.
بنابراین گزارش، پس از این دو خودرو، خودروهای پژو 206 مدلهای 1400 و 1600 و 1600 اتوماتیك، پی كی انژكتوری تولیدی پارس خودرو، پراید 112 انژكتوری و پراید صبا انژكتوری هر دو تولیدی شركت سایپا از دیگر خودروهای كم مصرف سوخت هستند.
در این آزمایش تولیدات شش شركت خودروساز داخلی كه به نوعی اكثر بازار خودرو را در اختیار دارند مورد آزمایش قرار گرفته است.
در این آزمایش به جز پیكان تمامی تولیدات این شركتها دارای استاندارد یورو یك و یورو دو هستند.

 و معولا بعضی از خودرو های پر مصرف ماننده: پروتون-زانتیا۲۰۰۰ و.... در حالت ایستاده در هر ساعت ۳ لیتر مصرف می کنند.البته با کولر سوخته بیشتری خواهد داشت مثلا۳.۷ لیتر در هر ساعت بنزین می سوزاند.

نوشته شده توسط پدرام.ق در شنبه 1386/05/06 ساعت 6 قبل از ظهر | لینک ثابت

صداي زنگ سهميه‌بندي سوخت به صدا درآمده است با اينكه اين اتفاق در يك ماه اخير چند بار به تاخير افتاده، اما اين حادثه بزرگ اقتصادي چه تاثيري بر روند بازار خودروي ايران خواهد داشت.
برخي مي‌گويند شركت‌هاي خودروسازي با مشكل كاهش شديد مشتري مواجه مي‌شوند، برخي از كاهش قيمت خودرو سخن مي‌رانند و برخي ديگر از افزايش تقاضا براي خودروهاي گازسوز و كم‌مصرف سخن مي‌گويند، اما به راستي صنعت خودرو ايران چگونه مي‌تواند بر مشكل مصرف زياد محصولات خود و افزايش قيمت انرژي كنار بيايد.
البته با نزديك‌تر شدن به زمان اين رخداد بزرگ اقتصادي چند حادثه در بازار خودرو رخ داده است؛ قيمت خودرو به ويژه خودروهاي گازسوز افزايش يافته و از طرفي در بازار خودروهاي دست دوم ركود حاكم شده است. ولي در اين بخش از بازار نيز خودروهاي كم‌مصرف با افزايش تقاضا روبه‌رو هستند.
اتفاقي كه شايد در مواجهه سطحي نمي‌توان به درستي آن را درك كرد افزايش قيمت خودرو در بازار است. اين در حالي است كه با اين اتفاق بايد قيمت خودرو در بازار به خاطر كاهش تقاضا كاهش يابد نه افزايش، ولي با نزديك شدن به زمان سهميه‌بندي‌ بنزين، كاهش عرضه خودرو توسط خودروسازان در بازار سبب افزايش قيمت آن در بازار تهران شده است.
به عقيده برخي كارشناسان سهميه‌بندي و دونرخي شدن بنزين سبب شوك مقطعي به بازار خودرو مي‌شود، ولي به دليل نبود حمل‌ونقل عمومي‌مناسب پس از مدتي تقاضا براي خودرو افزايش خواهد يافت.
داود ميرخاني رشتي دبير پيشين انجمن خودروسازان در اين زمينه معتقد است: با دو نرخي شدن بنزين به نظر مي‌رسد قيمت خودروهاي گازسوز گران‌تر شود و بايد به اين مسئله توجه كرد براي آن‌كه قيمت حمل‌ونقل عمومي‌افزايش نيابد، بايد فعلاً بيشترين همت براي توليد خودروهاي گازسوز جهت حمل‌ونقل عمومي‌مانند اتوبوس، تاكسي‌ها و وانت‌ها باشد. البته خودروهاي گاز سوز نيز هم اكنون در ايران چندان كم مشكل نيستند.
خودروهايي كه به صورت كارگاهي گازسوز شده‌اند، دچار اشكالات فراواني مي‌شوند؛ چرا كه با افزوده شدن يك مخزن 100 كيلوگرمي‌ هيچ تغييري در سيستم فنربندي و ترمز خودروها ايجاد نمي‌شود.
ميرخاني رشتي با بيان اين كه با توجه به مشكلات موجود، امكان گازسوز كردن تمام خودروها وجود ندارد، با اشاره به ظرفيت پايين توليد مخزن در جهان مي‌گويد: با دادن سفارش‌هاي فراوان از طرف ايران، قيمت مخزن چندين برابر هم شده است. از طرفي در حال حاضر با وجود جايگاه‌هاي فعلي صف‌هاي طولاني براي سوخت‌گيري ايجاد مي‌شود كه با توليد خودروهاي گازسوز اين مشكل حادتر خواهد شد.
سعيد ليلاز، كارشناس اقتصادي، هم در پاسخ به اين سوال كه آيا گاز سوز كردن خودروها راهكار مناسبي براي حل مشكل سوخت است؟ مي‌گويد: اين‌گونه نيست. ما بهتر است از گاز براي فرآوري فلزات و تبديل آن به مواد پتروشيمي‌استفاده كنيم تا آن‌كه آن را در خودروها بسوزانيم و از طرفي در زمستان ما با كمبود گاز مواجه مي‌شويم. حال آيا مي‌توان اين همه خودرو را گازسوز و در زمستان سوختشان را تامين كرد؟
اما گذشته از توليد خودروها به صورت گازسوز كه ميرخاني رشتي توليد پيش‌بيني‌شده آن را غيرممكن مي‌داند، شركت‌هاي خودروسازي سعي دارند با توليد محصولاتشان با موتورهاي كم‌مصرف تا حدودي به مشكل افزايش قيمت بنزين و كاهش تقاضا غلبه يابند.

كدام خودروها كم‌مصرف‌اند
بر اساس آمار وزارت نفت هم اكنون از بيش از 500هزار توليد ايران خودرو حدود 70درصد خودروها از موتورهاي پرمصرف استفاده مي‌كنند. بر اساس بررسي وزارت نفت در سال گذشته، در كلاس خودرو‌هاي سواري كلاس «آ»، ام.وي.ام با مصرف سوخت شهري 1/8 ليتر در 100 كيلومتر كم‌مصرف‌ترين خودرو ساخت داخل بود.
در اين كلاس همچنين پژو 206 با موتور 1400، پژو 206 با موتور 1600 و پرايد‌‌هاچ بك با مصرف‌هاي 8/9 و 4/9 و 2/10 در مكان‌هاي بعدي هستند. مصرف سوخت رنو‌پي‌كي نيز در اين كلاس 9/10 ليتر گزارش شده است.
بر اين اساس در بخش خودرو‌هاي كلاس «ب » كوچك نيز ريو با مصرف 5/9ليتر در هر 100 كيلومتر در چرخه شهري كم‌مصرف‌ترين خودرو شناخته شده و اين در حالي است كه پرايد با سيستم انژكتوري ساژم نيز 12/10 ليتر مصرف در چرخه شهري دارد.
براساس اطلاعات شركت بهينه‌سازي مصرف سوخت، در بخش خودرو‌هاي سواري كلاس متوسط نيز پرايد 141 با مصرف 85/9 ليتر در 100 كيلومتر كم‌مصرف‌ترين خودرو است. از طرفي مزدا 323 نيز با مصرف 8/9 ليتر در مكان بعدي قرار دارد.
در حال حاضر قيمت پرايد با افزايش 300 هزار توماني به 7 ميليون و 200 هزار تومان رسيده است. پژو 206 تيپ 2 نيز با افزايش 400هزار توماني با قيمت 11 ميليون و 700 هزار تومان و زانتيا لوكس با افزايش 2 ميليون توماني به قيمت 25 ميليون و 400 هزار تومان معامله مي‌شود.
در اين باره يك كارشناس بازار خودرو معتقد است كه خودروسازان با نزديك شدن به زمان سهميه‌بندي و احتمالاً دو نرخي شدن سوخت عرضه محصولات خود در بازار را كاهش داده‌اند تا از اين طريق شوك وارد بر بازار در نهايت سبب شود كه قيمت خودرو به همان وضع سابق باز گردد.
محمود نادي با اين حال گفت كه سهميه‌بندي بنزين بدون نرخ آزاد سبب ركود شديد بازار و دونرخي شدن نيز باعث ركود مقطعي مي‌شود؛ البته خودروهاي ارزان قيمت كاهش قيمت نخواهند يافت و حتي امكان افزايش تقاضا براي اين خودروها نيز وجود دارد.
در همين حال قيمت خودروهاي گازسوز نيز با نزديك شدن به زمان سهميه‌بندي بنزين افزايش نشان مي‌دهد؛ به طوري كه سمند گازسوز با قيمت 12 ميليون و400 هزار تومان معامله مي‌شود و اين در حالي است كه سمند نيز 12 ميليون تومان به فروش مي‌رسد.
همچنين پژو 405 با افزايش 500 هزار توماني، 12ميليون و 600 هزار تومان معامله مي‌شود.

آينده‌اي مبهم
هنوز كارشناسان به درستي از واكنش بازار و وضعيت ايجاد شده در آن پس از سهميه‌بندي بنزين، جمع‌بندي درستي ندارند. با آنكه برخي از كارشناسان به خاطر توليد خودروهاي پرمصرف كه حدود 70 درصد توليدات صنعت خودرو را شامل مي‌شوند، سهميه‌بندي بنزين را سبب كاهش شديد تقاضا و ضربه مستقيم به خودروسازان مي‌دانند؛
اما كارشناساني كه بيشتر گرايش نزديك به خودروسازان دارند معتقدند شوك مقطعي خواهد بود و به خاطر نبود حمل‌ونقل عمومي‌مناسب دوباره تقاضا به سمت استفاده از خودرو‌هاي شخصي سوق مي‌يابد.
البته سعيد ليلاز كه خود زماني از مديران ارشد ايران خودرو بوده مي‌گويد: خودروسازان خودروي پرمصرف توليد مي‌كنند چرا كه در بازار با توجه به مفت بودن قيمت بنزين اين اتفاق چندان مسئله تعيين كننده نيست ولي با سهميه‌بندي بنزين آنها به ناچار به سمت توليد خودروهاي كم‌مصرف حركت مي‌كنند و در ضمن استفاده غيرضروري مردم از خودرو نيز كاهش مي‌يابد كه اين عامل خود سبب كاهش ترافيك و افزايش توان سيستم حمل‌ونقل عمومي‌در خدمات‌رساني خواهد شد و در برنامه‌اي مشخص اگر هزينه يارانه بنزين خرج حمل‌ونقل عمومي‌ شود مي‌تواند به توسعه مطلوب آن اميد داشت.

نوشته شده توسط پدرام.ق در جمعه 1386/05/05 ساعت 10 بعد از ظهر | لینک ثابت